Austro-Węgry Strona Główna Austro-Węgry
Historia wyjątkowego wielonarodowego państwa Habsburgów

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  Chat

Poprzedni temat «» Następny temat
kolej Karola Ludwika
Autor Wiadomość
bącek007
XX. Rekrut

Dołączył: 28 Gru 2006
Posty: 1
Skąd: góra cienia
Wysłany: 2006-12-28, 15:58   kolej Karola Ludwika

heja
mam do Was prośbe czy nie wiecie skąd moge zaczerpnąć informacji na temat Kolei Karola Ludwika?? chodzi mi o jego towarzystwo kiedy działało itp. znalazłem jedną prace, ale potrzebuje jeszcze jakiś innych informacji. z gory badzo dziękuje :wink: :wink: :wink:
 
 
jerry
XIV. Inżynier/Stabsfeldwebel

Dołączył: 03 Paź 2006
Posty: 234
Skąd: lubuskie
Wysłany: 2006-12-28, 22:47   

Towarzystwo Cesarsko-Krolewskiej Uprzywilejowanej Galicyjskiej Kolei Arcyksiecia Karola Ludwika bylo w latach 1858-1892 wlascicielem linii kolejowej Krakow-Lwow. Linia z powodu braku funduszow na jej ukonczenie zostala w r 1858 przekazana w rece Towarzystwa wraz z zobowiazaniem do ukonczenia budowy. W r 1892 zostala upanstwowiona . Siedziba dyrekcji znajdowala sie w Lwowie.
 
 
Prochazka
VIII. Radca/Major

Dołączył: 17 Lis 2005
Posty: 867
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2006-12-29, 13:25   

Trochę informacji(wraz z bibliografią) można znaleźc na tej stronie:

http://transwers.nh.pl/czytelnia/kt_mgr.pdf

Jeśli znasz już tę pracę to przepraszam. Jest to w zasadzie o Galicyjskiej Kolei Transwersalnej ale o Kolei Karola Ludwika też jest co nieco.
 
 
Art
[Usunięty]

Wysłany: 2007-01-04, 22:20   

Dziś sobie ściągnąłem, wydrukowałe, przeczytałem... RANY !!!! mój promotor, jak ocenialiśmy prace innych mgr to mówił,że jestem bardziej upierdliwy niż on, ale po przeczytaniu 1/2 tekstu doszedłem do wniosku,że ja chyba nie umiem doceniać ciężkiej pracy innych... Zalecam wielką ostrożność przy wykorzystywaniu tego opracowanka (a co to wogóle jest za praca ???)
 
 
kkStB
XVI. Kupiec/Zugsführer
Naczelnik stacji


Wiek: 39
Dołączył: 25 Sty 2009
Posty: 124
Skąd: Priwislinskij Kraj
Wysłany: 2009-01-25, 21:11   

Dla potomnych:

nakładem wydawnictwa Eurosprinter ukazała się książka "Kolej w Rzeszowie 1858-2008" autorstwa Ryszarda Stankiewicza ( ISBN 978-83-926946-1-8 ).

W zapowiedziach jest też "Kolej Transwersalna" autorstwa Ryszarda Stankiewicza i Edwarda Wieczorka.

Strona wydawnictwa: http://www.eurosprinter.com.pl/
 
 
kkStB
XVI. Kupiec/Zugsführer
Naczelnik stacji


Wiek: 39
Dołączył: 25 Sty 2009
Posty: 124
Skąd: Priwislinskij Kraj
Wysłany: 2009-03-21, 19:39   

No to jeszcze to:
http://de.wikipedia.org/w...arl_Ludwig-Bahn
_________________
Pokolenie FJ1 :-)
 
 
Hagedorn
X. Oficjalista/Oberleutnant
Najjaśniejszego Pana


Wiek: 48
Dołączył: 23 Paź 2006
Posty: 541
Skąd: Hohe Tatra
Wysłany: 2010-09-11, 19:35   

piękna, dekoracyjna obligacja galicyjskiej Kolei Karola Ludwika na 2000 koron - aktualnie na Allegro:

_________________
was im Liede soll erstehen, muss im Leben untergehen...
 
 
kkStB
XVI. Kupiec/Zugsführer
Naczelnik stacji


Wiek: 39
Dołączył: 25 Sty 2009
Posty: 124
Skąd: Priwislinskij Kraj
Wysłany: 2010-09-11, 21:27   

Rzuć link proszę bo nie mogę jej znaleźć.
Jest tez druga o mniejszym nominale, ale cena delikatnie mówiąc kosmiczna...
_________________
Pokolenie FJ1 :-)
 
 
Hagedorn
X. Oficjalista/Oberleutnant
Najjaśniejszego Pana


Wiek: 48
Dołączył: 23 Paź 2006
Posty: 541
Skąd: Hohe Tatra
Wysłany: 2010-09-12, 11:55   

aukcja zakończyła się wczoraj wieczorem - chętnych nie było, więc spróbuj się dogadać ze sprzedającym:
http://allegro.pl/item1214513289.html
_________________
was im Liede soll erstehen, muss im Leben untergehen...
 
 
Stanislaw Baran
IX. Starszy oficjalista/Hauptmann

Dołączył: 25 Mar 2008
Posty: 791
Skąd: Berlin
Wysłany: 2010-12-28, 10:20   

Marta Rymar
Architektura dworców Kolei Karola Ludwika w Galicji w latach 1855-1910
Warszawa 2009
254 str.+ fot., wys. 24 cm

http://allegro.pl/archite...1367459125.html
 
 
aszka_t
XVIII. Robotnik/Gefreiter
aszka_t


Dołączył: 24 Sty 2011
Posty: 56
Skąd: Tarnów
Wysłany: 2011-01-26, 22:21   

Polecam stronę - http://www.agad.archiwa.gov.pl/pomoce/ckMSW307.xml . Tam znajduje się spis zasobu AGAD, dotyczący dokumentów Ministerstwa Spraw Wewnętrznych w A-W. Są tam statuty poszczególnych kolei prywatnych - lokalnych kolejek.
 
 
Incubus
VIII. Radca/Major
Zwykły przechodzień


Dołączył: 19 Wrz 2010
Posty: 977
Skąd: Kraków
Wysłany: 2013-08-29, 15:12   

Cytat z jednej z gazet: „(…) d. 21 bm. wieczorem wyruszyło 1000 ludzi z garnizonu przemyskiego do położenia drugiego toru z Przemyśla do Mościsk. Komendantem tej roboczej kolumny jest p. Szultis, porucznik 10. p. p.”
Nie wiedziałem, że c.k. armia była wykorzystywana jako tania siła robocza.
_________________
Spodobało się Panu Bogu umieścić nas na granicy światów i epok, stąd nasze szczególne doświadczenia! [A. Stojowski]
 
 
krakał
Książę


Wiek: 44
Dołączył: 31 Sty 2006
Posty: 6647
Skąd: widać na załączonym obrazku...
Wysłany: 2013-08-30, 09:25   

Oj, była, była... I to wcale często. Budowała koleje, i nie tylko tę jedną linię. Robiła też różne inne dziwne rzeczy, np. Park Krakowski w naszym pięknym grajdołku...
_________________
Moderacja zachowuje sobie prawo do działań niedemokratycznych, opartych na własnym widzimisię ;)
Przed użyciem bana konsultujemy się wyłącznie z lekarzem lub farmaceutą ;)
 
 
Trotta
Książę
In deinem Lager, Österreich!


Wiek: 37
Dołączył: 17 Paź 2005
Posty: 6615
Skąd: Kraków
Wysłany: 2013-08-30, 09:26   

A dzisiejsze WP nawet samo siebie upilnować nie potrafi, ochroniarze go strzegą :mrgreen:
 
 
MarcinWolter
XII. Praktykant/Fähnrich

Wiek: 51
Dołączył: 07 Maj 2008
Posty: 394
Skąd: Kraków
Wysłany: 2015-10-09, 23:30   

Ostatnio w prasie pojawiły się szumne zapowiedzi: od grudnia pojedziemy w ponad godzinę z Krakowa do Tarnowa! Komfort podróży ma się oprawić dzięki Pendolino.
http://wiadomosci.onet.pl...-tarnowa/sf9dnz

Poszukałem chwilę i znalazłem: Rozkład jazdy pociągów pasażerskich na kolejach żelaznych w Królestwie Polskim i przylegających : sezon zimowy obowiązujący od dnia 15/28 października 1912 r.
http://www.sbc.org.pl/dli...rom=publication

A w nim także rozkład na kolei Karola Ludwika z Krakowa do Lwowa. Jeśli wyjechaliśmy z Krakowa o 8:43 tio w Tarnowie bylibyśmy o 9:48, a o 2:22 we Lwowie. Jakoś sto lat kolejnictwa nie wpłynęło znacząco na prędkość jazdy.

 
 
DAR
VI. Radca rządowy/Oberst


Dołączył: 02 Gru 2012
Posty: 1276
Skąd: W-wa
Wysłany: 2015-10-13, 00:38   

MarcinWolter napisał/a:
Jakoś sto lat kolejnictwa nie wpłynęło znacząco na prędkość jazdy.

Jak to nie wpłynęło? Przecież było w między czasie zdecydowanie wolniej. :twisted:
_________________
Prawdziwi mężczyźni nie jedzą miodu, prawdziwi mężczyźni żują pszczoły.
 
 
MarcinWolter
XII. Praktykant/Fähnrich

Wiek: 51
Dołączył: 07 Maj 2008
Posty: 394
Skąd: Kraków
Wysłany: 2015-10-13, 02:42   

A historia lubi się powtarzać: znaczy się może być wolniej znowu!
 
 
figenau
VIII. Radca/Major
muzyka wojskowa


Wiek: 69
Dołączył: 26 Gru 2008
Posty: 843
Skąd: Łańcut
Wysłany: 2015-10-16, 01:46   

Pierdolino poprawiło tylko może komfort jazdy ! A przed sama II Wojną było jeszcze lepiej.Z Krakowa do Lwowa kursowała Polska Luxtorpeda /Chrzanowska na licencji szwajcarskiej 55 miejsc jeden wagon , siedzenia tapicerowane skórą , zradiofonizowana etc/zatrzymywała sie w Tarnowie , Dębicy , Rzeszowie , Łańcucie , Przeworsku, Jarosławiu we Lwowie była w 5 godzin .
_________________
Dużo forumowiczów interesuje sie austriacka muzyką wojskową -posiadam orginalne nuty i
płyty z okresu I Wojny i okresu miedzywojennego
oraza płyty winylowe austriackie z lat 60 tych XX w.
 
 
Trotta
Książę
In deinem Lager, Österreich!


Wiek: 37
Dołączył: 17 Paź 2005
Posty: 6615
Skąd: Kraków
Wysłany: 2015-10-16, 07:40   

figenau napisał/a:
Pierdolino poprawiło tylko może komfort jazdy !


No właśnie nie jest to pewne. Wśród tych, którzy mieli "szczęście" już nim jechać zdania są co najmniej podzielone. M. in., że to najdroższa i najmniej wygodna podróż pociągiem w życiu....
_________________
Čeští vojáci bojující za císaře nebyli žádní Švejci
 
 
Ursus
Hrabia
FAHNEN.republika.pl


Dołączył: 30 Wrz 2004
Posty: 5442
Skąd: Leżajsk (dawniej)
Wysłany: 2015-10-16, 09:07   

Z mojej perspektywy najgorsi w pendo są gdaczący ludzie. A niech Wam się nigdy nie trafi to co nam w maju między Warszawą i Gdańskiem: zorganizowana grupa starszych acz aktywnych. No myśleli, że mają cały wagon dla siebie. Na ogół po prostu słychać cichą rozmowę na drugim końcu wagonu... a czy drogo? Hmm, jak się kupuje 3 tygodnie przed jazdą, to rzekłbym, że nawet promocyjnie ;)
_________________
Můj praděda byl voják, který válčil na Piavě.
 
 
Trotta
Książę
In deinem Lager, Österreich!


Wiek: 37
Dołączył: 17 Paź 2005
Posty: 6615
Skąd: Kraków
Wysłany: 2015-10-16, 09:29   

Podobno jeszcze non stop propaganda z ekranów (w końcu nowoczesność w domu i zagrodzie), nie pomnę, czy z dźwiękiem czy bez dźwięku. Nie będę dopytywał, żeby nie przypominać dawnej traumy :wink:

Oglądałem toto ostatnio na peronie - odjeżdżało troszeczkę przed odjazdem mojego pociągu (normalzugu, w przedziale 1 koń lub 8 ludzi). Do pendolino wsiadali ciasnymi wejściątkami, jakby do "Enola Gay", w środku też się tłum niczemu niewinnych ludzi kłębił, przeciskał, w tetrisa ze sobą grać musieli...
_________________
Čeští vojáci bojující za císaře nebyli žádní Švejci
 
 
Ursus
Hrabia
FAHNEN.republika.pl


Dołączył: 30 Wrz 2004
Posty: 5442
Skąd: Leżajsk (dawniej)
Wysłany: 2015-10-16, 09:37   

Trotta napisał/a:
Podobno jeszcze non stop propaganda z ekranów (w końcu nowoczesność w domu i zagrodzie), nie pomnę, czy z dźwiękiem czy bez dźwięku. Nie będę dopytywał, żeby nie przypominać dawnej traumy


Tja... leci, ale bez dźwięku na szczęście. Dźwięk leci przy wjeździe na stację: Chopin (taki odpowiednik trąbek u pewnego przewoźnika lotniczego z Irlandii), potem natchniony komunikat w dwu językach. Między Warschau West a Krakau HBf to betka, bo się nigdzie nie zatrzymuje... ale jak się jedzie do Danzig Oliva, to postój pod koniec jest średnio co 20 minut, a więc m.in. w Malborku, Tczewie i Danzig HBf...

A w środku, przynajmniej w 2 klasie, nie ma wiele miejsca jak ktoś wysoki... choć nie mogę powiedzieć, że jest niewygodnie. Mój wielki laptop spokojnie leży na stoliku przede mną, więc jest dużo lepiej niż w typowych bezprzedziałówkach. Siedziałem w wagonach 1 klasy na targach kolejowych i miejsca jest dużo więcej...
_________________
Můj praděda byl voják, který válčil na Piavě.
 
 
Trotta
Książę
In deinem Lager, Österreich!


Wiek: 37
Dołączył: 17 Paź 2005
Posty: 6615
Skąd: Kraków
Wysłany: 2015-10-16, 09:49   

Jak wjeżdża na Prusaczczyznę, to powinni puszczać przynajmniej "Tandaradei", jak nie coś lepszego :wink:
_________________
Čeští vojáci bojující za císaře nebyli žádní Švejci
 
 
Pudelek
I. Premier/Feldmarschall
Seine Apostolische Majestät


Dołączył: 11 Kwi 2005
Posty: 3156
Skąd: Ober Lazisk, Oppeln
Wysłany: 2015-10-20, 14:24   

Ursus napisał/a:
a czy drogo? Hmm, jak się kupuje 3 tygodnie przed jazdą, to rzekłbym, że nawet promocyjnie


a maju szukałem połączenia z W-wy do Katowic - jakieś własnie 3 tygodnie przed terminem... wszystkie pociągi "szybkie" miały jedną cenę - i IC i Pierdzielino - 49 złotych. Co ciekawe, TLK było o kilka złotych droższe i ostatnio widzę, że to norma. Oczywiście gdyby ten bilet kupić dzień przed odjazdem to kosztował półtora raza tyle ;)

Ostatecznie nim nie pojechaliśmy, ale chyba dobrze, bo tam podobno mało miejsca na plecaki :)
_________________
Boże wspieraj, Boże ochroń
Nam Cesarza i Nasz Kraj...
 
 
Trotta
Książę
In deinem Lager, Österreich!


Wiek: 37
Dołączył: 17 Paź 2005
Posty: 6615
Skąd: Kraków
Wysłany: 2017-03-20, 11:37   

Odgrzewam temat - czy wiecie może, na jakiej podstawie linia Karola Ludwika została upaństwowiona? Ustawa, decyzja czy co?
_________________
Čeští vojáci bojující za císaře nebyli žádní Švejci
 
 
KG
VII. Nadradca/Oberstleutnant

Dołączył: 08 Gru 2008
Posty: 1237
Skąd: Kraków
Wysłany: 2017-03-20, 12:40   

Umowa pomiędzy rządem a CLB zawarta 23.06.1891 roku.
 
 
Trotta
Książę
In deinem Lager, Österreich!


Wiek: 37
Dołączył: 17 Paź 2005
Posty: 6615
Skąd: Kraków
Wysłany: 2017-03-20, 12:47   

Wyszła mi jakaś późniejsza ustawa... pewnie "sankcjonująca" ową umowę. Dzięki!
_________________
Čeští vojáci bojující za císaře nebyli žádní Švejci
 
 
KG
VII. Nadradca/Oberstleutnant

Dołączył: 08 Gru 2008
Posty: 1237
Skąd: Kraków
Wysłany: 2017-03-20, 12:51   

Tak, bo ta umowa miała być zatwierdzona ustawą.
 
 
Trotta
Książę
In deinem Lager, Österreich!


Wiek: 37
Dołączył: 17 Paź 2005
Posty: 6615
Skąd: Kraków
Wysłany: 2017-03-20, 12:52   

No to trochę jestem w domu :smile:
_________________
Čeští vojáci bojující za císaře nebyli žádní Švejci
 
 
Stanislaw Baran
IX. Starszy oficjalista/Hauptmann

Dołączył: 25 Mar 2008
Posty: 791
Skąd: Berlin
Wysłany: 2017-06-12, 10:36   

PROTOCOLL
über die Verhandlungen der XVII. ordentlichen General - Versammlung der Actionäre der k. k. priv. galizischen Carl Ludwig - Bahn, abgehalen in Wien am 12. Mai 1873.
Präsident: L. Sapieha
Ausschuss: A. Pohl, Graf Rozwadowski, Carl Ritter von Langer

Jest to zeszyt A4, druk 17 stron, dotyczy inwestycji z lat 1871 - 3 na odcinku Krakau - Lemberg.
Ten dokument wartuje 15 oj.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group